Het Pareltoernooi

Pareltoernooi 2024

PCO-35Het 35ste Pareltoernooi nog een keer in het centrum van Oisterwijk

18 augustus 2024

Het Pareltoernooi werd voor het eerst gehouden in 1990. De inschrijflocatie was het Oude Nest en om de wedstijd te kunnen organiseren kregen we hulp van De Walnoot uit Boxtel.

P8190024Al in 1989 organiseerden we een toernooi voor de politiek. Dit in het kader van het Frans Weekend wat toen in Oisterwijk werd georganiseerd.

Als locatie werd de eerste jaren gebruik gemaakt van de randen van de Lind, het terrein aan het begin van de Gemullenhoekenweg en paden in het Lindepark. Ook werd er zand aangebracht op de Oud-Haarense weg, zodat ook daar banen konden worden aangelegd. We hadden hier ongeveer 50 banen.

In 1998 verhuisden we naar De Lind. We gebruikten De Lind tussen de Joanneskerk en het gemeentehuis. Toen de deelname groter werd, legden we ook banen aan in de Balbian Versterlaan. Als uitvalsbasis en als wedstrijdsecretariaat gebruikten we La belle Epoque en in 2006 en 2007 ook Lind 63. Op deze locatie konden we 60 banen realiseren.

In 2008 maakten we voor het eerst gebruik van de hele Lind. Dus van de Hema tot de Joanneskerk. Ineens konden we 100 tot 110 banen aanleggen. En ook hier slaagden we erin om de banen meer dan vol te krijgen. Daar kwam gelukkig nog bij, dat we nu het oude gemeentehuis als wedstrijdsecretariaat mochten gebruiken. Een prachtige locatie met alle mogelijkheden die we nodig hadden.

In 2017 moesten we helaas besluiten om het Pareltoernooi voortaan op de eigen banen te houden. De kosten werden steeds hoger, de trouwe vrijwilligers werden zo oud dat het niet meer verantwoord was om zo door te gaan.

In 2024 organiseren we het 35ste Pareltoernooi als hoogtepunt in ons jubileumjaar nog een keer op de Lind

18 augustus 2024