Wijktoernooi 2023

WIJKTOERNOOI BIJ PCO OP 24 JUNI 2023

Kun je na twee keer al van een traditiespreken? Vermoedelijk niet, maar het is wel onze bedoeling er een traditie van te maken. De gezelligheid en het enthousiasme evenaren die van het vroegere Pareltoernooi. Misschien moeten we volgend jaar het aantal deelnemers nog verdubbelen. Het was een feest.

Op de klok van 12.45 uur kwamen de eerste spelers binnendruppelen om uiteindelijk tot een mooi aantal van 52 spelers te komen. Er werd gestart met een kopje koffie of thee met een lekker appel gebakje. Daarna werd het toernooi geopend door onze wethouder van Sport Dion Dankers.

Het weer was voor een aantal spelers misschien wel te te mooi. Het was tropisch warm. In de schaduw van lommerrijke bomen was het best aangenaam toeven, maar met de hete zon recht boven het hoofd was er daar niet zoveel van. Daarom werd besloten dat mensen desgewenst ook binnen mochten spelen. Van dit aanbod werd dankbaar gebruik gemaakt.

De sfeer was geweldig en iedereen speelde enthousiast de door hun gelote partijen. Er werd heel serieus gestreden om de eerste plaatsen en de wisselbeker. Maar niet alleen de plaats was belangrijk zeker ook het plezier en de onderlinge contacten en gesprekken. Gezelligheid stond bovenaan in het vaandel.

Rond de klok van 17.30 uur was uiteindelijk bekend wie de grote winnaars waren geworden.

De teams Huup op den Oordt en Wim Vehoeven (1ste) en Elma Leduc en Kees van de Sande (2de) speelden als lid van een club buiten mededinging mee.

De wisselbeker, beschikbaar gesteld door ADFAS software, was voor Erwin van Esch van FC NOT uit wijk "Het Centrum"

Eerste prijs  Erwin van Esch en Peter de Bresser
Tweede prijs  Ria Cruijssen en Ans van Empel
Derde prijs   Ursula de Bresser en Nel van Esch

Iedereen was blij en voldaan na dit heerlijke middagje. Dus zeker voor herhaling vatbaar.

We mochten ons deze keer gelukkig prijzen met maar liefst twee fotografen: Neeltje Goossens en Nel Verstijnen die beiden een reeks prachtige foto's maakten. Helaas zijn die niet openbaaar, maar leden kunnen ze vinden na in te loggen op Petanque Club Oisterwijk - Foto's