Succesvol eerste Wijktoernooi

Eerste Wijktoernooi gemeente Oisterwijk zaterdag 20 augustus

Op zaterdag 20 augustus werd"met een Financiële bijdrage van het programma "Natuurlijk Gezond" van de Gemeente Oisterwijk voor het eerst een Wijktoernooi georganiseerd voor inwoners van de Gemeente Oisterwijk. PCO neemt deel in het Sportakkord. Ons doel is om Petanqueclub Oisterwijk (PCO) en de petanquesport meer bekendheid te geven als sportvereniginging en om de petanquesport als optie voor meer bewegen te propageren.

Leden van PCO hebben actief meegewerkt om geïnteresserden te werven. De PR commissie is er daarnaast in geslaagd het toernooi breed onder de aandacht te brengen. Deelname was gratis. Alle gasten met weinig of geen boule ervaring werden aan een van de leden van PCO gekoppeld om samen te spelen en iets van het spel te leren. Maar het was ook een echt toernooi. Er zijn prijzen te winnen. Je kunt ervaring opdoen met het spelen van petanque wedstrijden (het klopt niet helemaal, maar je mag ook best "Jeu de Boule wedstrijden" zeggen). En, om niet te vergeten, je ervaart de gezelligheid en saamhorigheid van het samen spelen en nagenieten.

De fraaie wisselbeker werd geschonken door Adlasz bv. De wisselbeker kan alleen door gasten gewonnen worden.

PCO is heel blij met de opkomst en over het verloop. In totaal konden er 38 doubletten (tweetallen) gevormd worden: 46 gasten en 20 leden. In de loop van de middag groeide ook het aantal supporters dat wel eens een kijkje wilde nemen bij de prestaties van hun vrienden of familieleden.

Het Wijktoernooi, gezegend met uitstekende weersomstandigheden, verliep volledig naar verwachting. Het was buitengewoon gezellig en er werd met groot enthousiasme gestreden om de prijzen, of gewoon omdat je een partij wilde winnen.

Als eerste eindigde Sjan Smits - de Brouwer samen met haar broer Harrie de Brouwer prominent lid van PCO. Zij wonnen alle drie de wedstrijden overtuigend en behaalden 30 van de maximaal 39 punten. Sjan had, behalve wat oefeningen met haar broer. nog nooit eerder gespeeld. Zij ontving als eerste de wisselbeker met haar naam erop. Nipt 2de werd Martin Hendriks uit de Waterhoef samen met Ad Schoenmakers van PCO. Zij wonnen ook 3 wedstrijden en behaalden 24 punten. Derde met maar één punt verschil werd Riet Op 't Hoog uit Moergestel samen met Riet van der Linden van PCO: 3 gewonnen wedstrijden en 23 punten.

De drie eersten ontvinengen naast de wisselbeker voor de eerste plaats een fraaie persoonlijke herinneringsbeker.

Eveneens 3 gewonnen wedstrijden maar met minder punten: Betty Huiksloot uit De Diezen samen met Ria van Velsen van PCO; Anita Kragten uit Cathan samen met Guus Daens van PCO; en Maarten Moonen  samen met Koos Ruskens van FC NOTT (Nooit Op Tijd Thuis).

Een bijzonder vermelding verdient Riet Scheepens van PCO. Zij speelde  samen met Corrie Verhoeven van de Catharinenberg. Ruim 90+ speelt ze altijd met groot plezier en met maar één doel: winnen. Dat dat op haar leeftijd nog niet zo eenvoudig is deert haar niet en kan de pret niet drukken. Zij was dan ook de volgende dag al weer present voor maar liefst 5 ronden in het. Pareltoernooi. Haar mogen we wel de Parel van PCO noemen.

Er kon geen betere ervaring zijn dan dit toernooi om het voor de volgende jaren op de kalender te zetten.

Dank aan alle vrijwilligers van de evenementencommissie, de Pr-groep, de onderhoudsgroep en de bar zonder wie dit nooit mogelijk zou zijn geweest.COPIE-3.jpg

NJBB Logo withGlow