Opening nieuwe boule baan

Opening padelbanen en nieuw speelveld PCO

Zondag 24 maart 2024

Na een jarenlange voorbereiding kon het uitbreidingsproject van Sla Raak met twee padelbanen deze zondag worden afgesloten. Een uitbredingsproject met consequenties voor PCO. Een van de speelvelden moest worden opgeofferd. In ruil daarvoor werd een nieuw speelveld aangelegd aan de zuidwest kant van ons terrein. Die aanleg was bovendien alleen maar mogelijk met medewerking van een andere buur de hockeyvereniging HOCO die twee nieuwe kunstgrasvelden ging aanleggen. Het grote werk kon worden afgesloten in het najaar. De bovenmatig natte periode die daarop volgde legde de afrondende werkzaamheden groetendeels stil.

Ook nu was het een regenachtige dag. Schuilend onder paraplu's waren een aantal leden van Sla Raak en PCO bij elkaar gekomen. In een korte toespraak legde de voorzitter van Sla Raak, Jeroen van Homelen, uit welke betekenis de uitbreiding voor zijn vereniging had. Joke van Helvoort, voorzitter van PCO, memoreerde hoe de samenwerking tot stand gekomen was en dankte Jeroen van Homelen en Frank Willemen van Sla Raak voor de goede samenwerking en begrip. Dion Dankers, wethouder sportzaken van Oisterwijk wees op het belang van goede samenwerking met en tussen de verenigingen op dit prachtige sportpark en verklaarde de nieuwe padelbanen en het speelveld van PCO voor geopend.

Daarna volgde in de regen een demonstratie Padel. Volgens kenners een makkelijker te leren spel dan tennis al leek dat er niet echt op. Van de spelers worden flitsende reacties verwacht en een uitstekend strategisch overzicht waarmee de tegenstander kan worden uitgeschakeld. In de hal van PCO werd vervolgens een demonstratie petanque gegeven door twee corrifeeën van de sport: Dennis Mul vele malen Nederlands kamipoen en international en Jeroen van den Elzen Nederlands Jeugdkampioen en deel uitmakend van het team dat Nationaal Kampioen in de petanque competite werd. Zij lieten vooral werptechnieken en schijnbaar nochalante precisie zien. Tot slot werden beiden uitgenodigd tot deelname aan het Pareltoenooi op de Lind op 18 augustus 2024.

In een gezellig samenzijn in het clubhuis van PCO werd de opening afgesloten.

MG1229
MG1228