Gift Stichting Veer(le) Kracht

Gift Stichting Veer(le) kracht

Donderdagmiddag jl. vond er een bijzondere gebeurtenis plaats bij PCO.

Namens de donderdagmiddag boulers overhandigde John Fidom een cheque van € 275 aan oud burgemeester Yvo Kortman voorzitter van de Stichting Veer(le)kracht. Dat bedrag was bijeengebracht door de helft van de inleg van de donderdagmiddagcompetitie te sparen. Een prachtige actie voor een prachtig doel.

De Stichting Veer(le)kracht is wellicht niet bij iedereen bekend. Hij bestaat ook nog niet erg lang. De aanzet ertoe werd gegeven door een 12-jarig meisje: Veerle Blok uit Berkel-Enschot. Veerle was ernstig ziek als gevolg van een niet behandelbare bijzondere vorm van hersentumor. Veerle was zich er zeer van bewust dat ze niet lang meer te leven had, maar zij bleef zichzelf, vrolijk, bewogen, en betrokken. Die betrokkenheid bracht haar op een idee. Welke bijdrage zou zij kunnen leveren aan het mogelijkheid middelen te ontwikkelen om kinderen die in de toekomst met dezelfde ziekte zouden worden geconfronteerd te redden. Daarom vroeg zij haar ouders om het studiegeld, dat ze al voor haar hadden gespaard en dat ze nu niet meer nodig had, aan het Maxima Medisch Centrum (Eindhoven) te geven voor onderzoek. Dat werd het startkapitaal voor de Stichting Veer(le)kracht.

Veerle is inmiddels op 13-jarige leeftijd overleden.

De Stichting heeft al veel geld bijeengebracht voor de ondersteuning van het kinder-kankeronderzoek.

Wij danken de donderdagmiddag boulers voor dit fantastische initiatief.

Mocht je meer over de Stichting willen weten of misschien zelfs doneren, kijk dan op de website van de Stichting: Veer(le)kracht (veerlekracht.nl)

Nemans het bestuur,

Ad van Helvoort