Kees van den Bersselaar overleden

Op zondagavond 6 augustus 2023 ontvingen we het droevige bericht dat Kees van den Bersselaar die middag na een kort ziekbed in het ziekenhuis overleden was.

Met Kees verliezen we voor de tweede maal in korte tijd een icoon van onze vereniging. Hij was eerder een bescheiden man met een groot hart die er geen enkele behoefte aan had om op de voorgrond te treden. Niemand deed ooit vergeefs een beroep op hem. Hij kon heel moeilijk nee zeggen. Als het mogelijk was stond hij klaar om te helpen en deed dat altijd met volle inzet. Van 2007 tot 2014 maakte hij deel uit van het bestuur. Hij hield zich vooral bezig met de organisatie, de evenementen, het onderhoud en de techniek. Ook na zijn bestuursperiode is hij daarmee doorgegaan tot aan zijn overlijden. De laatste tijd oogde hij zwak en soms vermoeid. We hebben hem er nooit over horen klagen.

Behalve voor onze vereniging heeft hij voor veel mensen in zijn geboorteplaats Udenhout en in Oisterwijk betekenis gehad. Vorig jaar nog ontving hij daarvoor een Koninklijke Onderscheiding.

Het kan zijn dat  hij stoïcijns overkwam. In het openbaar reageerde hij altijd terughoudend maar duidelijk en precies. Maar onterechte verwijten en commentaar konden hem diep raken. Opgeven was er ook dan niet bij. Even diep ademhalen en dan weer verder.

Hij was geen begenadigd spreker, eerder geneigd tot breedsprakigheid. Hij deed het ook niet graag, maar hij voerde altijd het woord als dat van hem gevraagd werd zoals bij de vele evenementen die hij begeleide. Zorgvuldig voorbereid en duidelijk.

We condoleren zijn echtgenote Marian en zij kinderen en kleinkinderen met het verlies van een geweldige man, vader en opa. We wensen hen veel sterkte bij het verwerken daarvan.